Sty 18

Śnieżnica – podsumowanie

Dzień I.Niedziela!

Do Gruszowca dotarliśmy bardzo sprawnie. Tu okazało się, że bagaży jest tyle, że trzeba było zrobić aż 3 kursy samochodem pod schronisko. Ale, cóż, nie ma się co dziwić, skoro dzieci zabrały suszarki, tostery, żelazka, prostownice i wielkie walizki z ogromem powietrza…..

Zakwaterowanie poszło dość sprawnie, choć nie obyło się bez przetasowań.

Jak wyglądają podziały na pokoje można zobaczyć w naszej galerii, na razie na zasadzie facebooka => kliknij by zobaczyć Galeria

Podczas kolacji zauważyłem spore uzależnienie u naszych dzieci od elektroniki, około 15 osób przy kolacji, zamiast rozmawiać z innymi i delektować się specjałami, klikały na komórkach…. Więc wprowadziłem zakaz używania telefonów podczas posiłków.

Po kolacji odbyło się przedstawienie wychowawców, grup, oraz regulaminów i zasad funkcjonowania podczas obozu. Następnie pogodny wieczorek, wypełnił czas różnego rodzaju zabawami.

W między czasie posprawdzaliśmy sprzęt. Trzeba było wprowadzić kilka wyregulowań….Ale generalnie optymistycznie.

I przed snem kolejny problem. Jedna z dziewczynek zdzwoniła się z mamą i po tej rozmowie płakała razem z koleżanką z pokoju, że miały być z kimś innym w pokoju a nie są. A to wszystko po tym, jak kilka godzin wcześniej zaakceptowały z uśmiechem sposób zakwaterowania…. Tu apel do rodziców -pozwólcie swym dzieciom potęsknić za Wami…..Dobrze Wam to zrobi :).

Na kolejny wyjazd, wprowadzam absolutny zakaz zabierania telefonów. Jestem przekonany co do „dobra”, jakie z tego popłynie.

W nocy, dwa pokoje rozrabiały. O 1 w nocy, musiałem uspokoić pokój numer 4 i 16….Ciekawe czy będą mieć siłę do jazdy….

Dzień II Poniedziałek

Od 7:00 na nogach. 7:30 na śniadaniu. 8:30 na stoku. A wszyscy podzieleni na 8 grup zaawansowania. Śmigaliśmy do 13:00. Na stoku około 120 osób, z czego 60 to my! :)
o 14:00 obiad (pomidorowa i mielony) a potem sjesta do 15:30.
teraz zabawy na śniegu, idę robić zdjęcia.

o 17:00 Eucharystia. Dołączył do nas diakon Karol. na końcu dał bardzo fajne świadectwo )
o 18:00 Kolacja
o 19:30 pogodny wieczorek!
Grupa najstarsza miała zabawy w gry logiczne, karaoke, natomiast najmłodsi wiele zabaw integracyjnych rodem z harcerstwa…

Galeria: <= kliknij

Dzień III Wtorek

Potem obiad (pieczarkowa, oraz gulasz z ziemniakami). Po sjeście, najstarsi wyszli na szczyt Śnieżnicy, natomiast młodsze trzy grupy spędziły czas na zabawach na śniegu.
O 17:00 poszliśmy na  Eucharystię. Tym razem dobrym słowem na końcu uraczyła nas siostra Nazaretanka z Tymbarku.

wieczorek pogodny – młodsze dzieci bawiły się w podchody i gry zadaniowe, natomiast starsze zagrali w „Mafię”, oraz oglądali mecz POLSKA-FRANCJA.

Galeria z dnia 3 i 4 <= kliknij

Dzień IV Środa

Rano wystartowaliśmy na stok przy -11 C. W końcu przebijało się słoneczko….

na stoku do godziny 13 z hakiem….wszyscy bardzo ładnie śmigają

Po obiedzie, zrezygnowaliśmy z zajęć na polu na korzyść zajęć integracyjnych w świetlicach.

O 17:00 oczywiście Eucharystia, potem kolacja (do wyboru ryż z jabłkami lub bigos)

o 19:15 rozpoczął się pogodny wieczór w podziale na grypy młodsze i grupę starszą.

Zdjęcia przez przypadek dodałem już do dnia 3 w galerii powyżej.

Dzień V Czwartek.

Narty od samego rana!
Po nocy dzieci w tym dniu odzyskały telefony dopiero po obiedzie. Z wyjątkiem tych co podpadli….
Niestety do południa nie robiliśmy zdjęć, bo ciągle padał deszcz….
Obszerna galeria: <= kliknij by zobaczyć
Wieczorem było ognisko, a potem podsumowanie obozu i ustalenie spraw z powrotem do domów i jazdą na Białce.

Dzień VI Piątek.

Plan:

6:00 pobudka, a chętni trochę wcześniej, bo o tej godzinie będa już na Eucharystii.

6:30 śniadanie
7:00 rozpoczęcie „ewakuacji” :)
8:00 wyjazd do Białki
10:00 rozpoczęcie szusowania w Białce.
15:30 zakończenie jazdy w Białce
16:15 rozpoczęcie powrotu do Wadowic.
18:00 Przyjazd do Wadowic.
Zdjęcia z ostatniego dnia <= kliknij

Ogłoszenia:
– zgubione rzeczy do odbioru w biurze Klubu.
– w lutym rozpoczniemy zapisy na kajaki (które będa w pierwszym tygodniu lipca)
– we wrześniu rozpoczniemy zapisy na Zimowisko (preferencyjne warunki finansowe, dla tych co zapiszą się wcześniej – proszę pilnować sprawy od września).
– w biurze Klubu będą do zgrania wszystkie zdjęcia (6 GB), można przynosić od przyszłego tygodnia pendrivy i zgrywać.

9 Komentarzy

Skip to comment form

1. Bożena

Z komórkami to świetny pomysł. Pozdrawiam.

2. Mama

Witam panie Karolu.
    Jestem bardzo rozczarowana organizacja zimowiska.
    Nie było dnia żeby moje dziecko nie dzwoniło z pretensjami.
    Nie podoba mi się również przymusowe chodzenie do kościoła
    Pana wiara nie koniecznie musi się zgadzać z wiarą innych którzy informują pana że nie uczęszcza do kościoła.
    G.A

3. Danka

Obronię Karola i PUKS jako taki.
    Jestem osobą niewierzącą, a moje dzieci – teraz już 2 trenują w PUKSie. Może i drażni mnie modlitwa przed treningiem, ale jeśli decydowałam się na „wysłanie” dzieci do klubu „Parafialnego” to liczyłam się z tym, że Kościół i Wiara będą się w sportowe życie moich dzieci mieszać.
    To samo się tyczy wyjazdów z PUKSem. Jak bierzemy w nich udział mamy świadomość „kościelności” tej organizacji i siłą rzeczy się na to godzimy.
    Mój syn na obozie drugi raz i znowu zachwycony 😉 Dziękuję

4. Sylwia

Jestem oburzona komentarzem „Mamy”. Karol to klub parafialny! Wyjazd na narty w tytule miał „sportowo-rekolekcyjny”. Jeśli ktoś ma z tym problem zapisuje dzieci na wyjazdy „cywilne”. Danka – kluby sportowe cywilne też są – wtedy nic się nie miesza.
    Jeśli chodzi o wyjazd to organizacja świetna. Dzieciaki zadowolone BARDZO !!! Cieszę się że istnieje klub sportowy w którym ważne są wartości chrześcijańskie. Cieszę się również że moje dzieci miały możliwość codziennego udziału w Eucharystii. To wielki cud w dzisiejszym świecie.
    Panie Karolu – dziękuję. Tak trzymać. Jedziemy za rok. I na kajaki też.

5. ojciec

Nigdy nie słyszałem,żeby komukolwiek w jakikolwiek sposób, zaszkodziła modlitwa albo uczestnictwo we mszy świętej.Znam natomiast setki przykładów,gdzie wychowanie bez Boga powodowało totalną degradację osoby.Wytaczanie takiego argumentu jest absurdem Jeżeli komuś nie odpowiada tradycyjne ,katolickie wychowanie, zawsze można wysłać dziecko na obóz motywacyjny w stylu gender.Nie będzie się męczyło.

6. Olek

Pani „Mamo” – Pani komentarz świadczy o tym, że prawdopodobnie nie dokonała Pani dobrego wyboru miejsca wypoczynku swojego dziecka!
    Przypomnę Pani, że Parafialny Uczniowski Klub Sportowy „Karol” zorganizował wyjazd na narty określony jako SPORTOWO-REKOLEKCYJNY. Trzeba wyraźnie podkreślić, że klub „Karol” jest klubem parafialnym – więc modlitwa a przede wszystkim Eucharystia zajmują nadrzędne miejsce.
    Gorąco proszę nie oceniać organizacji zimowiska, bo o tej zapewne nie będąc tam niewiele wiemy. Sprawia Pani przykrość organizatorom. Warto nie słuchać wszystkich pretensji dziecka – wyjdzie to Pani na zdrowie i dziecku na dobre.

A może jednak przypadkowo dobrego wyboru Pani dokonała?…. Wierzę, że samo dobro z tego wypłynie. Polecam się dołączyć.

7. Kasia

Moje dziewczyny zachwycone. Jeżeli tylko będę mogły, pojadą również w przyszłym roku. Pozdrawiam wszystkich uczestników. Wielkie brawa dla Karola za te wyjazdy.

8. Bożena

Córka i syn bardzo zadowoleni. Dziękuję za dobrze zorganizowane zimowisko. Pozdrawiam:)

9. Karol Habrzyk

Witam
    Przepraszam, ale kłania się czytanie ze zrozumieniem. Na zebraniu też informowałem o tym.
    Proszę w przyszłości szukać gdzie indziej wyjazdu, u nas Eucharystia wpisuje się w Misję Klubu.
    p.s. na następne wyjazdy zapraszamy wyłącznie bez komórek, więc gwarantuje, że następnym razem nie bedzie codziennych telefonów z pretensjami.